• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Безпека життєдіяльності дитини
/Files/images/фото безпека.jpg
Нормативна база з безпеки життєдіяльності дитини
Cпільний лист Міністерства освіти і науки України та Державної служби України з надзвичайних ситуацій № 1/9-55/02-1645/12 від 05.02.2015 «Про заходи безпеки на можливі ризики виникнення надзвичайних ситуацій, терористичних актів, диверсій, мінування»

Наказ Міністерства освіти і науки України вiд 06.01.2015 №2 ''Щодо заходів безпеки у навчальних закладах''

Лист Міністерства освіти і науки України від 30.07.2014 №1/9-385 ''Методичні рекомендації для проведення бесід з учнями загальноосвітніх навчальних закладів з питань: уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами та поведінки у надзвичайній ситуації''

Лист Міністерства освіти і науки України від 25.07.2014 №1/9-372 ''Про проведення заходів щодо протидії тероризму''

/Files/images/картинки пси7.jpg

НА СТОРОЖІ БЕЗПЕКИ ДИТИНИ

У нашому житті є пріоритети, які незмінні упродовж усього періоду існування людства. Одним із них справедливо визначено безпеку дитини. Дитина має право бути захищеною незалежно від місця її народження і проживання, кольору шкіри і статусу батьків, а також багатьох інших чинників, які впливають на нас протягом життя.

Провідну роль в цьому процесі покладено на освіту, головним завданням якої є виховання з раннього дитинства здорового громадянина, здатного самотужки й свідомо протистояти небезпекам, вести активне суспільне життя, відстоювати основні принципи безпечної реальності, діяльності та відпочинку. Сьогодні, як ніколи, дитина повинна знати про світ загроз, який її оточує, мінімізувати можливий ризик, жити в гармонії з собою та з природою.

Окреслену проблему навчання дітей безпеці покликаний вирішити базовий компонент дошкільної освіти, бо кожна представлена освітня лінія базового компоненту, а це: «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина у природному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Гра дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини», - потребує, крім основних відповідних до тематики знань, набуття навичок і установок з безпеки життєдіяльності.

Згідно Постанови КМУ від 26 червня 2013 р. № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях» «…навчально-виховна робота з дітьми дошкільного віку проводиться згідно з вимогами базового компонента дошкільної освіти і спрямовується на формування достатнього та необхідного рівня знань і умінь дитини для безпечного перебування в навколишньому середовищі, елементарних норм поведінки у надзвичайних ситуаціях і запобігання пожежам від дитячих пустощів з вогнем». Для поліпшення якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки, захисту життя та норм поведінки у надзвичайних ситуаціях у нашому дошкільному навчальному закладі проводиться щороку Тиждень безпеки дитини.

Тиждень безпеки дитини – це навчально-практичний захід, що проводиться щорічно в кінці навчального року (травень) з метою удосконалення теоретичних знань та практичних навичок вихователів з формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я та життя, з метою поліпшення якості навчально-виховної роботи з питань особистої безпеки та захисту життя.

Підготовка дітей до заходів Тижня безпеки дитини в дошкільних закладах освіти проводиться у дитячих групах і в групах батьків за тематикою охорони здоров’я та життя дітей і спрямована на виховання у дітей почуття свідомого та обов’язкового виконання установлених правил і норм поведінки при спілкуванні на вулиці з однолітками та старшими за віком людьми, в місцях переходу вулиці, у місцях купання у відкритих водоймищах, як користуватися вдома газом та електричними побутовими приладами, ліфтом, іграшковими і малими дитячими транспортними засобами біля свого будинку, тощо».

У роботі з батьками наголошуємо на їхню особисту відповідальність за виховання у своїх дітей духовного і фізичного здоров’я як основної передумови їх щасливого майбутнього, майбутнього нашої Батьківщини - України. Духовність і мораль батьків - взірець для дітей.

Тиждень безпеки дитини, крім навчально-виховної роботи з дітьми та батьками відповідно до змістовних частин Базового компоненту дошкільної освіти і суміжних програм, та відповідно, форм систематизації знань дітей про безпечне довкілля, поєднує в собі також проведення об'єктових тренувань.

План основних заходів комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 237 комбінованого типу Харківської міської ради» у сфері цивільного захисту на 2017 рік

1. Головне завдання Цивільного захисту на 2017 рік – підвищення рівня ефективності функціонування районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, забезпечення готовності органів і управління та сил ЦЗ до реагування на надзвичайні ситуації та ліквідації їх наслідків.

Основні зусилля у ході реалізації головного завдання будуть зосереджуватися на:

- підвищенні рівня реалізації організаційно-розпорядчих актів у сфері захисту населення і території міста від надзвичайних ситуацій;

- забезпеченні готовності органів Управління та сил ЦЗ до реагування на надзвичайні ситуації та ліквідації їх наслідків у мирний час та в умовах особливого періоду;

- проведенні ефективних попереджувальних заходів цивільного захисту з метою досягнення прийнятних рівнів ризику виникнення надзвичайних ситуацій;

- захисті учасників навчально-виховного процесу навчальних закладів району у разі виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

№ з/п Заходи Відповідальний Залучаються Термін проведення
1 2 3 4 5
1. Заходи, які проводяться начальником цивільного захисту міста Харкова
1.1. Перевірка стану готовності збірних евакуаційних пунктів, розташованих на території Немишлянського району Начальник ЦЗ Управління освіти Логачова С.І. Начальник ЦЗ ДНЗ № 237 Полянська О.Д начальник штабу ЦЗ ДНЗ № 237 Батій В.В. Березень 2017 року
1.2. Методичне керівництво та участь у проведенні показового «Дня ЦЗ» в ХЗОШ № 72 Начальник ЦЗ Управління освіти Логачова С.І., начальник ЦЗ ХЗОШ № 72 Богач Г.В. Начальник ЦЗ ДНЗ № 237 Полянська О.Д начальник штабу ЦЗ ДНЗ № 237 Батій В.В. 11.04.2017
1.3. Методичне керівництво та контроль проведення район-ного семінару-практикуму з організації та проведення «Тижня безпеки дитини» в КЗ «ДНЗ № 267» Начальник ЦЗ Управління освіти Логачова С.І. , начальник ЦЗ КЗ «ДНЗ №267» Баштинська З.І. Начальник ЦЗ ДНЗ № 237 Полянська О.Д начальник штабу ЦЗ ДНЗ № 237 Батій В.В. 12.05.2017, 15.05.2017-19.05.2017
1.4. Огляд - конкурс серед навчальних закладів міста на кращу навчально-матеріальну базу з питань ЦЗ. Начальник ЦЗ Управління освіти Логачова С.І. Начальник ЦЗ ДНЗ № 237 Полянська О.Д начальник штабу ЦЗ ДНЗ № 237 Батій В.В. Квітень-травень 2017 року
2.Заходи щодо удосконалення функціонування Адміністрації Немишлянського району у сфері ЦЗ
а) командно-штабні навчання, штабні тренування та інші заняття з ЦЗ
2.1. Участь у розробці проекту комплексного плану організаційних і практичних заходів щодо організації безпечної експлуатації систем життєзабезпечення населення та об’єктів інфраструктури в осінньо –зимовий період 2017-2018 років Начальник ЦЗ Управління освіти Логачова С.І. Керівники навчальних закладів Вересень 2017
2.2 Участь у проведенні навчань (тренувань) органів управління: - ліквідація гідрологічної надзвичайної ситуації, пов’язаної з високим рівнем води (підтоплення). Начальник ЦЗ Управління освіти Логачова С.І. Управління освіти, керівники навчальних закладів Жовтень 2017
б) перевірка стану захисту населення і територій від НС техногенного та природного характеру, готовності органів управління і сил ЦЗ до дій за призначенням
2.3 Методичне керівництво та контроль за проведенням районного семінару-практикуму з організації та проведення «Тижня безпеки дитини» у дошкільних закладах Начальник ЦЗ Управління освіти Логачова С.І., началь-ник ЦЗ КЗ «ДНЗ № 267» Баштинська З.І. Управління освіти, ке-рівний склад дошкіль-них навчальних закладів району 12.05. 2017, 15.05.2017-19.05. 2017
2.4 Огляд - конкурс серед дошкільних навчальних закладів району з питань безпеки життєдіяльності. Начальник ЦЗ Управління освіти Логачова С.І. Управління освіти, ке-рівний склад дошкіль-них навчальних закладів Жовтень-листопад 2017 року
2.5 Огляд-конкурс серед навчальних закладів району на кращу навчально-матеріальну базу з питань ЦЗ Начальник ЦЗ Управління освіти Логачова С.І. Управління освіти, керівний склад КЗ «ДНЗ № 237» Квітень - травень 2017 року
2.6 Здійснення заходів щодо вдосконалення навчально-матеріальної бази цивільного захисту та взяття участі у районному огляді-конкурсі на кращу навчально-матеріальну базу ЦЗ Начальник ЦЗ Управління освіти Логачова С.І. Начальник ЦЗ КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д Січень-квітень 2017 року
2.7 Формування заявок на функціональне навчання на курсах державної установи «Навчально-методичний центр цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Харківської області» у 2018 році Начальник ЦЗ Управління освіти Логачова С.І. Начальник ЦЗ КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д До 01.10.2017
3. Заходи, які проводяться начальником Управління освіти
3.1. Збір керівного складу ЦЗ: - підбиття підсумків ЦЗ в 2017 році; - завдання на 2018 рік. - підготовка пропозицій щодо доповнення положень про управління їх функціями у сфері ЦЗ відповідно до завдань, визначених ст. 19 Кодексу цивільного захисту України для органів місцевого самоврядування Начальник ЦЗ Управління освіти Логачова С.І. Начальник ЦЗ ДНЗ № 237 Полянська О.Д, начальник штабу ЦЗ ДНЗ № 237 Батій В.В. Грудень 2017 року
3.2. Наради, семінари з керівним складом ЦЗ навчальних закладів Начальник ЦЗ Управління освіти Логачова С.І начальник штабу ЦЗ Управління освіти Гуляєва В.Я. Начальник ЦЗ КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д. 1 раз на квартал
3.3. Проведення «Тижня безпеки дитини» на базі КЗ « ДНЗ № 267» Начальник ЦЗ Управління освіти Логачова С.І., начальник ЦЗ КЗ«ДНЗ №267» Баштинська З.І. Начальники ЦЗ ДНЗ Полянська О.Д., вихователі, вихованці 12.05.2017
3.4. Проведення «Тижня безпеки дитини» на базі КЗ «ДНЗ № 237» Начальник ЦЗ Управління освіти Логачова С.І., начальники ЦЗ закладів Начальник ЦЗ ДНЗ № 237 Полянська О.Д. вихователі, вихованці 15.05.2017-19.05. 2017
3.5. Огляд куточків ЦЗ Начальник штабу ЦЗ Управлін-ня освіти Логачова С.І., началь-ник штабу ЦЗ навчального закладу Вихователі Серпень 2017 року
3.6. Курси підготовки керівного складу за окремим планом Начальник ЦЗ Управління освіти Логачова С.І. Особовий склад формувань Протягом року
4. Заходи, які проводяться начальником і начальником штабу ЦЗ ДНЗ № 237
4.1. Збір керівного складу ЦЗ: - підбиття підсумків ЦЗ в 2017 році; - завдання на 2016 рік. Начальник ЦЗ ДНЗ № 237 Полянська О.Д. Працівники Грудень 2017 року
4.2. Підготовка керівного складу на обласних та міських курсах ЦЗ Начальник ЦЗ ДНЗ № 237 Полянська О.Д. Постійний склад За графіком
4.3. Проведення занять: - керівного складу; - особового складу невоєнізованих формувань Начальник штабу ЦЗ ДНЗ № 237 Батій В.В. Постійний склад Протягом року
4.4. Проведення «Тижня безпеки дитини» Начальник ЦЗ ДНЗ № 237 По-лянська О.Д., начальник штабу ЦЗ ДНЗ № 237 Батій В.В. Вихователі, вихованці 15.05.2017-19.05. 2017
4.5. Розробка порад для батьків «Правила надання пешої медичної допомоги дітям при ураженнях і травмах» Начальник штабу ЦЗ ДНЗ № 237 Батій В.В. Вихователі Травень 2017 року
4.6. Конкурс дитячих малюнків « Азбука безпеки» Начальник ЦЗ ДНЗ № 237 По-лянська О.Д., начальник штабу ЦЗ ДНЗ № 237 Батій В.В. Вихователі, вихованці Лютий 2017 року
4.7. Консультативний пункт для батьків на тему: «Щоб запобігти лиху» Начальник штабу ЦЗ ДНЗ № 237 Батій В.В. Вихователі Травень 2017 року
4.8. Поповнення книжкової полиці новинками методичної та дитячої літератури з питань безпеки життєдіяльності дітей Начальник ЦЗ ДНЗ № 237 По-лянська О.Д., начальник штабу ЦЗ ДНЗ № 237 Батій В.В. Вихователі Протягом року
4.10. Оформлення збірки відеотеки для дітей «Школа екстремальних ситуацій» Начальник ЦЗ ДНЗ № 237 По-лянська О.Д., начальник штабу ЦЗ ДНЗ № 237 Батій В.В. Вихователі Протягом року

1. Тематика і розклад занять для підготовки керівного та командно-начальницького складу.

2. Тематика і розклад занять для підготовки особового складу формувань ЦЗ.

3. Тематика і розклад занять для підготовки працівників і службовців, які не входять до складу формувань ЦЗ.

4. Журнал обліку підготовки керівного складу, працівників і службовців, які не входять до складу формувань ЦЗ.

Начальник штабу ЦЗ ДНЗ № 237 _______________________________ В.В.Батій

/Files/images/animaciya_raduga.gif

Інформація щодо проведення Тижня безпеки дитини в КЗ «ДНЗ № 237»

В дошкільному закладі підготовлений та затверджений начальником ЦЗ дошкільного навчального закладу Полянською О.Д. планпідготовки та проведення «Тижня безпеки дитини» з 15.05.2017 по 19.05.2017 та об’єктового тренування 19.05.2017.

Цей план складається з двох частин: план підготовчого періоду та план проведення «Тижня безпеки дитини». В кожній віковій групі «Тиждень безпеки дитини» знайшов своє відображення у перспективному та календарному плані за такими формами роботи, як бесіда, спостереження, заняття, ігрова діяльність.

Визначенне пріоритетне завдання у 2016/2017 н.р. з питань охорони життя і здоров’я дітей, норм поведінки у надзвичайних ситуаціях: «Підвищення рівня ефективності функціонування районної ланки територіальної підсис-теми єдиної державної системи цивільного захисту, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, забезпечення готовності органів і управління та сил ЦЗ до реагування на надзвичайні ситуації та ліквідації їх наслідків».

Щодо пропаганди знань з даного питання серед батьків, залучення їх до заходів з питань забезпечення безпеки у надзвичайних ситуаціях проведені такі заходи:

- лекція на тему «Морально-психологічна підготовка до дій в екстремаль-них ситуаціях» (15.05.2017);

- виставка сімейних робіт (малювання, аплікація) «Азбука безпеки» (16.05.2017;.

- театралізована діяльність – музична вистава для дітей і батьків «Про легковажного Петрика та розумну Наталочку » ( 17.05.2017);

- мультимедійна презентація на тему «Правила надання першої медич-ної допомоги дітям при ураженнях і травмах» (15.05.2017);

- консультація «Поведінка дитини в надзвичайній ситуації» (18.05.2017);

- консультативний пункт для батьків «Радіація, наслідки та правила захисту» ( 16.05.2017).

Кожний день тижня спланований під певною назвою: «Природа – друг, природа-ворог», «Твої дії в разі небезпеки», «Наш девіз – міцне здоров’я », «Небезпека поряд», «Об’єктове тренування». У відповідності з темами дня та віком дітей проводились бесіди та спостереження: «Бесіда «Сигнал – «Увага всім!», «Безпечне поводження з тваринами», «Вітер злий і вітер добрий», «Небезпека на водоймі», «Цілющі скарби землі», «Що забруднює повітря», «Без сонця немає життя» , «Що таке здоров’я?» та інші.;

заняття та міні-заняттях « Знайомтеся:комахи»(мовленнєве), «Сонце, повітря, вода – наші друзі» (валеологія), Увага мухомор!» (креативне), « Їдемо на море «(малювання), « Природа і стихійні лиха» (природа), «Вітаємо літо» (малювання за задумом), « Отруйні рослини» (інтегроване); КВК «Зелений вогник»;

читання казки «Півник та бобове зернятко», «Чому Хрюша опинився в лікарні»;

дидактичні ігри: «Стихійні лиха», «Їстівне, неїстівне», «Свої – чужі»», «Лялька захворіла»;

гра-тренінг «Перейди вулицю»..;

гра-моделювання «Землетрус»;

кросворд «Небезпечні предмети»;

сюжетно-рольові ігри «Юні рятівники», «Небезпека в іграшковому містечку», «Сім’я, один вдома»…

розвага «Школа екстремальних ситуацій».

Обладнані ігрові куточки з охорони життя та здоров’я дітей, де представлені матеріали з пожежної, радіаційної безпеки, дорожнього руху, надзвичайних ситуацій природного та техногенного характеру. Ці куточки обладнані матеріалами та атрибутами до сюжетно-рольових, рухливих ігор, ношами, халатами медичних сестер та костюмами рятівників, ляльками та іграшками транспорту. Крім того придбані настільно-друковані ігри «Юні рятівники», «Пожежні на навчанні», «Дорожні знаки», «Уроки безпеки», «Юний пішохід», конструктор, автодром, машини. Вихователі виготовили дидактичні ігри «Школа екстремальних ситуацій», «Склади знак «Радіація», «Дитина одна вдома»та інші. Зібрана художня література, альбоми з ілюстраціями, зібрана медіотека «Людина в надзвичайних ситуаціях», «Тероризм – це актуально».

Виготовлені у відповідності з вимогами пакети індивідуального захисту для кожної дитини, придбані рюкзаки для пакетів індивідуального захисту у разі евакуації.

У методичному кабінеті дошкільного закладу зібрані такі матеріали:

- методична література «Один вдома», «Треба знати всім», «Бесіди про першу допомогу»;

- дитяча література,

- наочний матеріал «Пожежна безпека», «Основи пожежної безпеки» , «Дитина сама вдома», « Основи здоров’я в картинках», «Засоби безпеки»,

- дидактичні ігри « Телефон-помічник», «Кому, яка машина допомагає?»

- підбірки статей та конспекти занять,

- матеріали з досвіду роботи Лебединець В.В. «Організація пожежно-профілактичної роботи в дошкільному закладі», « Охорона життя та здоров’я дітей, норми поведінки у надзвичайних ситуаціях»;

- матеріали по роботі з батьками: ширми-пересувки «Особиста безпека», «Обережно-дорога», «Вогонь нам друг, та не завжди», консультації.

Виготовлені стенди «Острівець дитячої безпеки», «Інформаційно-довідковий куточок з ЦЗ», «Цивільний захист».

В рамках «Тижня безпеки дитини» 19.05.2017 був проведений огляд - конкурс на кращий стан організаційної, практичної, навчально-виховної роботи з питань захисту життя та здоров’я дітей під час надзвичайних ситуацій, під час якого всебічно проаналізовано:

- діяльність груп дошкільного закладу щодо створення безпечних для життя і здоров’я дітей санітарних умов та умов по запобіганню виникнення і поширення інфекційних хвороб;

- виконання комплексу організаційно-технічних заходів щодо запобігання пожежам та створення умов для їх гасіння.

Встановлено, що у всіх вікових групах та підрозділах ДНЗ створені належні безпечні умови для життя і здоров’я всіх учасників навчально-виховного процесу. У ДНЗ наявний запас дезінфікуючих та миючих засобів, завідувачем ДНЗ та сестрою медичною здійснюється суворий контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних умов щодо запобігання виникнення та поширення інфекційних хвороб.

У дошкільному закладі проведена відповідна робота щодо виконання комплексу організаційно-технічних заходів для запобігання пожежам та створення умов для їх гасіння, а саме:

  • проведено технічне обслуговування вогнегасників;придбано три вуглекислотних вогнегасника;
  • перевірена справність технологічного обладнання та електроапаратури;
  • проведено технічне обстеження пожежних кранів у приміщенні ДНЗ;
  • поновлено електропроводку, встановлені нові розетки, вимикачі в холі І поверху;
  • проведені відповідні інструктажі, лекції, тестування з питань пожежної безпеки з працівниками дошкільного закладу;
  • проведено практичне відпрацювання користування вуглекислотним вогнегасником ланкою пожежогасіння та працівниками закладу.
/Files/images/00924981_n6.jpg
/Files/images/4042820451c5.jpg
/Files/images/tiger_1368270388.jpg

/Files/images/image001111.jpg

/Files/images/Без названия.jpg

/Files/images/image084.jpg

Поради батькам щодо збереження життя і здоров’я дітей:

- кожна дитина має усвідомлювати, що немає більшої цінності, ніж життя, має бути впевненою, що її люблять і цінують;

- дитина має знати, що у неї є права. Так само, як право дихати, вона має право захищати своє тіло, свої думки, свої погляди;

- дитина не повинна боятись. Страх - поганий помічник у ситуаціях, коли треба діяти рішуче і швидко;

- не можна виховувати у дитини сліпе підкорення авторитету дорослого або виробляти у неї автоматичні звички. Дії дитини мають бути свідомими і розумними, а дорослі повинні заохочувати прояви дитячої ініціативи;

- дитина має довіряти близьким дорослим - батькам, вихователям - і, не вагаючись, розповідати їм про будь-яку пригоду; дитина має бути певною, що близькі зрозуміють та допоможуть;

- у розмовах з дитиною не може бути заборонених тем;

- діти мають бути певні: ніхто не каратиме їх за відмову розмовляти з незнайомими людьми. У ситуації, коли дорослі проявляють настирливість чи агресивність, діти мають право брехати, кричати, тікати, здіймати паніку, робити все, що вважають за потрібне, аби залишитися неушкодженими;

- дитина має знати, що інтимні частини тіла належать лише їй, і у відсутності батьків та вихователів ніхто без дозволу дитини не має права їх оглядати, а тим більше - торкатися. Навіть під час медичних оглядів у дошкільних навчальних закладах поруч з дитиною має бути вихователь.

Варто зважати на те, що безпека - це не просто сума засвоєних знань, а стиль життя, вміння адекватно поводитися в різних ситуаціях. Адже опинитися в екстремальній ситуації дитина може зовсім несподівано, тоді, коли близького дорослого, який захистив би її, немає поруч.

ІГРОВІ ВПРАВИ З ПІДГОТОВКИ ДО ДІЙ ПІД ЧАС ПОЖЕЖІ

Найкраще навчити дитину орієнтуватися в складних ситуаціях можуть лише батьки своїм власним прикладом .А особливо плідним буде таке навчання, коли воно відбуватиметься разом з дітьми у формі гри.

Якщо у вашій квартирі (в багатоповерховому будинку, на останніх поверхах) сталася пожежа, слід прийняти ряд заходів, які допоможуть вибратися назовні неушкодженими. Наведені нижче вправи допомагають навчитися таким заходам.

1. Вправа зі скачування з ліжка.

Якщо ви прокинулися від шуму пожежі або запаху диму, не сідайте в ліжку, а скотіться з нього прямо на підлогу. Якщо ви сядете в ліжку, ви можете вдихнути дим, в якому можуть бути отруйні гази.

2. Вправа з переміщення поповзом.

Проберіться поповзом по підлозі під хмарою диму до дверей вашої спальної кімнати. Так ви уникните отруєння димом.

3. Вправи з визначення, чи є пожежа за дверима, і захисту від диму.

Досягнувши дверей, не відкривайте їх, так як за ними може бути вогонь. Обережно доторкніться до дверей або ручки (якщо вона нижче рівня диму) тильною стороною долоні. ( можуть задати справедливе запитання: «Навіщо це робити таким способом?» Відповідь: тильною - більш чутливою - стороною долоні безпечніше й ефективніше можна визначити температуру дверей та ручки. Якщо за дверима пожежа - температура висока.) Якщо двері не гарячі, ви можете їх обережно відкрити. Якщо двері гарячі, не відкривайте їх, а закупорьте щілину під дверима, щоб запобігти подальшому проникнення диму, повертайтеся поповзом у глибину кімнати і приймайте заходи з порятунку.

4. Вправа з затримки дихання і відкривання вікна.

Відкрийте вікно. Можливо, доведеться зробити вдих і затримати дихання, ставши на ноги в диму, щоб відкрити вікно. Рекомендується скоротити до мінімуму час, протягом якого ви знаходитесь в диму, тому перед тим як піднятися, щоб відкрити вікно, слід зробити глибокий вдих. Потім піднятися, відкрити ручки вікна, знову присісти навпочіпки і глибоко вдихнути, а потім, відкривши вікно, висунутися з нього і закричати: «ДОПОМОЖІТЬ! ПОЖЕЖА! »

Якщо, стоячи біля вікна, ви задихаєтеся від диму, знову сядьте навпочіпки і глибоко вдихніть. Потім знову, висунувшись з вікна, кличте на допомогу, намагаючись привернути до себе увагу.

5. Вправа з виходу з палаючої квартири.

Якщо можна відкрити двері вашої спальні, виберіться з неї на четвереньках і закрийте за собою двері. Пересуваючись на четвереньках, щоб залишатися нижче рівня диму, прямуйте з вашої квартири до виходу. Дайте знати всім у квартирі про пожежу, але не піддавайте себе при цьому ризику. Якщо через пожежу ви не можете вийти з квартири, поверніться в свою кімнату і виконуйте дії, описані в завданні 4. Ви обов'язково повинні закривати за собою всі двері, через які проходите.

6. Вправа з переміщення телефону і викликом пожежної команди.

Як тільки ситуація стане досить безпечною, щоб подзвонити, викличте пожежну команду. Якщо ви не можете вибратися в безпечне місце, можливо, ви зможете поставити наявний у вашій квартирі телефон на підлогу і набрати «101», щоб викликати пожежну команду. Це можна зробити лише за умови, що ви не піддастеся ризику: за зачиненими дверима, які обгороджують вас від вогню, і лежачи на підлозі, нижче рівня диму. Відтренуйте відповідну ситуацію з дзвінком диспетчеру:

1. Адреса?

2. Об'єкт? (Де пожежа, наприклад: у дитсадку, в квартирі, на складі і т.д.)

3. Що горить? (Що конкретно горить у квартирі або деінде….)

4. Номер будинку?

5. Номер корпусу?

6. Номер під'їзду?

7. Номер квартири? 8. Який поверх? Скільки поверхів у будинку?

9. Код? (Для входу в під'їзд.) 10. Чи є небезпека для людей?

11. Прізвище?

12. Телефон?

7. Вправа з безпечного покидання квартири через вікно (в будинку, що має малу поверховість)

У разі відсутності іншого шляху порятунку, покидайте приміщення через вікно. Якщо вікно знаходиться на висоті другого поверху, викиньте подушки і матрац вниз і, якщо під руками немає міцної мотузки, зробіть «канат», зв'язавши за кінці постільну білизну. Спускайтеся по ньому вниз. Це допоможе або пом'якшити ваше падіння з вікна, або опуститися ближче до землі. Маленьким дітям не рекомендується самим зв'язувати канат з білизни, оскільки, якщо він розв'яжеться, дитина ризикує в результаті падіння отримати серйозні травми. Канат повинні зробити дорослі або старші за віком діти. Він повинен бути зв'язаний дуже міцно і надійно закріплений, бажано як можна ближче до вікна. Не стрибайте з вікна, а звісьте спочатку ноги і, розвернувшись, опустіться повністю на руках, тримаючись за підвіконня. Потім розтисніть руки і стрибайте на подушки або матрац. Якомога швидше повідомте про пожежу сусідів, щоб вони зателефонували в пожежну охорону, або ж самі скористайтеся найближчим таксофоном або мобільним телефоном.

8. Вправа з герметизації приміщення.

Якщо дим і полум'я не дозволяють тобі вийти назовні, закрий двері і заткни рушниками або простирадлами всі щілини і отвори. Це запобігатиме потраплянню диму в кімнату, де ти знаходишся.

9. Вправа з гасіння на собі або на комусь палаючого одягу

Учні повинні усвідомити: багато осіб при пожежі отримують серйозні опіки через те, що на них загоряється одяг.

Що потрібно робити з людиною в цьому випадку:

- зупинити його ( біганина і паніка в цьому випадку не допоможуть, а будь-який рух повітря або вітер ще більше розпалять полум'я і воно швидше пошириться по одягу);

-повалити на землю або на підлогу ( постарайтеся поставити йому підніжку - коли людина перебуває у вертикальному положенні, вогонь, рухаючись вгору, наближається до обличчя);

-катати його по землі або по підлозі, так як це гасе полум'я;

Якщо поблизу є шматок щільної (краще вологої) тканини – накиньте його на палаючу людину. Це припинить доступ кисню. Коли полум'я буде загашено, виклич "швидку допомогу» і почни охолоджувати опіки водою. Не можна знімати ніякі предмети одягу, які прилипли до ураженого місця потерпілого.

Якщо скласти ці три простих дії разом, їх можна сформулювати так: ЗУПИНИТИ, ПОВАЛИТИ, КАТАТИ.

Виберіть напарника і повправляйтесь у виконанні дій «зупинити, повалити, катати». Можна вправлятися і поодинці, уявивши, що одяг загорівся на вас.

/Files/images/fire00017.gif

Кiлькiсть переглядiв: 15

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.