/Files/images/фото безпека.jpg
/Files/images/CCI22072019.jpg
Нормативна база з безпеки життєдіяльності дитини
НАКАЗ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВIД 06.01.2015 №2 ''ЩОДО ЗАХОДІВ БЕЗПЕКИ У НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ''
Cпільний лист Міністерства освіти і науки України та Державної служби України з надзвичайних ситуацій № 1/9-55/02-1645/12 від 05.02.2015 «Про заходи безпеки на можливі ризики виникнення надзвичайних ситуацій, терористичних актів, диверсій, мінування»

Лист Міністерства освіти і науки України від 30.07.2014 №1/9-385 ''Методичні рекомендації для проведення бесід з учнями загальноосвітніх навчальних закладів з питань: уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами та поведінки у надзвичайній ситуації''

Лист Міністерства освіти і науки України від 25.07.2014 №1/9-372 ''Про проведення заходів щодо протидії тероризму''

ЗВЕРНЕННЯ ДО БАТЬКІВ

Головне управління ДСНС України у Харківській області вкрай стурбоване станом, що склався з травмуванням і загибеллю дітей внаслідок нещасних випадків.

Кількість смертельних випадків та травмування серед дітей змушує звернутися до кожного громадянина країни, особливо до батьків.

Біда трапляється тоді, коли дітей залишають напризволяще, там, де на кожному кроці на них чатує небезпека.

Легковажне поводження малечі з вогнем, газом, електричними приладами, невідомими предметами, незнання елементарних правил безпечної поведінки - першопричини сумних та трагічних наслідків.

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

Не залишайте дітей без нагляду!

Дбайте про безпеку своїх дітей, дотримуючись правил безпечної поведінки в побуті.

Виховуйте у дітей навички культури безпечної поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, газом, водою, побутовою хімією, ліками. Виділіть декілька хвилин на відверту розмову з дітьми. Пам'ятайте, ці хвилини вимірюватимуться ціною життя. А щоб неждана мить не стала початком великої біди - потрібно давати дітям чіткі знання і вміння, як діяти в тій чи іншій ситуації.

Пам'ятайте, що життя наших дітей залежить тільки від нас самих!

/Files/images/картинки пси7.jpg

НА СТОРОЖІ БЕЗПЕКИ ДИТИНИ

У нашому житті є пріоритети, які незмінні упродовж усього періоду існування людства. Одним із них справедливо визначено безпеку дитини. Дитина має право бути захищеною незалежно від місця її народження і проживання, кольору шкіри і статусу батьків, а також багатьох інших чинників, які впливають на нас протягом життя.

Провідну роль в цьому процесі покладено на освіту, головним завданням якої є виховання з раннього дитинства здорового громадянина, здатного самотужки й свідомо протистояти небезпекам, вести активне суспільне життя, відстоювати основні принципи безпечної реальності, діяльності та відпочинку. Сьогодні, як ніколи, дитина повинна знати про світ загроз, який її оточує, мінімізувати можливий ризик, жити в гармонії з собою та з природою.

Окреслену проблему навчання дітей безпеці покликаний вирішити базовий компонент дошкільної освіти, бо кожна представлена освітня лінія базового компоненту, а це: «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина у природному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Гра дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини», - потребує, крім основних відповідних до тематики знань, набуття навичок і установок з безпеки життєдіяльності.

Згідно Постанови КМУ від 26 червня 2013 р. № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях»

«…навчально-виховна робота з дітьми дошкільного віку проводиться згідно з вимогами базового компонента дошкільної освіти і спрямовується на формування достатнього та необхідного рівня знань і умінь дитини для безпечного перебування в навколишньому середовищі, елементарних норм поведінки у надзвичайних ситуаціях і запобігання пожежам від дитячих пустощів з вогнем».

Для поліпшення якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки, захисту життя та норм поведінки у надзвичайних ситуаціях у нашому ЗДО проводиться щороку "Тиждень безпеки дитини".

Тиждень безпеки дитини – це навчально-практичний захід, що проводиться щорічно в кінці навчального року (травень) з метою удосконалення теоретичних знань та практичних навичок вихователів з формування у дітей ціннісного ставлення до власного здоров’я та життя, з метою поліпшення якості навчально-виховної роботи з питань особистої безпеки та захисту життя.

Підготовка дітей до заходів Тижня безпеки дитини в закладах дошкільної освіти проводиться у дитячих групах і в групах батьків за тематикою охорони здоров’я та життя дітей і спрямована на виховання у дітей почуття свідомого та обов’язкового виконання установлених правил і норм поведінки при спілкуванні на вулиці з однолітками та старшими за віком людьми, в місцях переходу вулиці, у місцях купання у відкритих водоймищах, як користуватися вдома газом та електричними побутовими приладами, ліфтом, іграшковими і малими дитячими транспортними засобами біля свого будинку, тощо».

У роботі з батьками наголошуємо на їхню особисту відповідальність за виховання у своїх дітей духовного і фізичного здоров’я як основної передумови їх щасливого майбутнього, майбутнього нашої Батьківщини - України. Духовність і мораль батьків - взірець для дітей.

Тиждень безпеки дитини, крім навчально-виховної роботи з дітьми та батьками відповідно до змістовних частин Базового компоненту дошкільної освіти і суміжних програм, та відповідно, форм систематизації знань дітей про безпечне довкілля, поєднує в собі також проведення об'єктових тренувань.

План основних заходів комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-сад) № 237 комбінованого типу Харківської міської ради» у сфері цивільного захисту на 2023 рік

№ з/п Заходи Відповідальний Залучаються Термін проведення
1. Заходи щодо вдосконалення функціонування закладів освіти району у сфері ЦЗ
1.1. Моніторинг стану готовності збірних евакуаційних пунктів, розташованих на території Немишлянського району Начальник Управління освіти Логачова С.І. Управління освіти, завідувач КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д. До 29.09.2023
1.2 Методичне керівництво та контроль проведення районного семінару-практикуму з організації та проведення «Тижня безпеки дитини» в КЗ «ДНЗ № 429» Начальник Управління освіти Логачова С.І., завідувач КЗ «ДНЗ № 429» Лукінова С.М . Управління освіти, Завідувач КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д. 15.05.2023
1.3. Методичне керівництво та контроль проведення Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності у закладах освіти Начальник Управління освіти Логачова С.І. Управління освіти, завідувач КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д. Жовтень-листопад 2023 року
1.4. Здійснення заходів щодо підтримання органів з евакуації в готовності до виконання завдань за призначенням Начальник Управління освіти Логачова С.І. Управління освіти, завідувач КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д. травень – серпень 2023 року
2. Заходи щодо визначення стану готовності закладів освіти району у сфері ЦЗ
2.1. Надання методичної допомоги з питань захисту населення і територій та реагування на надзвичайні та позаштатні ситуації Начальник Управління освіти Логачова С.І. Управління освіти, завідувач КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д. , посадова особа з питань ЦЗ КЗ «ДНЗ № 237» Батій В.В. Жовтень 2023 року
2.2. Здійснення організаційних заходів щодо створення в закладах освіти об’єктових систем оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 27.09.2017 № 733 «Про затвердження Положення про організацію оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій та зв’язку у сфері цивільного захисту». Начальник Управління освіти Логачова С.І. Управління освіти, завідувач КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д. , посадова особа з питань ЦЗ КЗ «ДНЗ № 237» Батій В.В. До 01.09.2023
3.Заходи щодо підготовки керівного складу та фахівців Управління освіти та закладів освіти Немишлянського району, діяльність яких пов’язана з організацією та і здійсненням заходів з питань цивільного захисту, до дій у надзвичайних ситуацій
3.1 Участь у розробці проекту комплексного плану організаційних і практичних заходів щодо організації безпечної експлуатації систем життєзабезпечення населення та об’єктів інфраструктури в осінньо – зимовий період 2023-2024 р.р. Начальник Управління освіти Логачова С.І. Завідувач КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д. Вересень
3.2. Участь у проведенні навчань (тренувань) органів управління: «Ліквідація надзвичайної ситуації внаслідок паводка» Начальник Управління освіти Логачова С.І. Завідувач КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д. Березень
перевірка стану захисту населення і територій від НС техногенного та природного характеру, готовності органів управління і сил ЦЗ до дій за призначенням
3..3. Здійснення контролю за утриманням підвальних приміщень закладів освіти, які можуть бути пристосовані для короткочасового укриття населення від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного та воєнного характеру Начальник Управління освіти Логачова С.І. Завідувач КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д. , посадова особа з питань ЦЗ КЗ «ДНЗ № 237» Батій В.В. Протягом року
3.4. Методичне керівництво та контроль проведення районного семінару-практикуму з організації та проведення «Тижня безпеки дитини» у дошкільних закладах Начальник Управління освіти Логачова С.І., завідувач КЗ «ДНЗ № 429» Лукінова С.М . Завідувач КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д. 15.05.2023 15.05.2023-19.05.2023
3..5. Методичне керівництво та контроль проведення Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності у закладах освіти Начальник Управління освіти Логачова С.І. Завідувач КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д. , посадова особа з питань ЦЗ КЗ «ДНЗ № 237» Батій В.В. Жовтень-листопад 2023 року
3..6 Огляд-конкурс серед закладів дошкільної освіти району на кращий стан організаційної, практичної та навчально-виховної роботи з питань захисту життя і здоров’я дітей від НС Начальник Управління освіти Логачова С.І. Завідувач КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д. , посадова особа з питань ЦЗ КЗ «ДНЗ № 237» Батій В.В. Жовтень-листопад 2023 року
3.7. Огляд-конкурс серед закладів освіти району на кращу навчально-матеріальну базу з питань ЦЗ Начальник Управління освіти Логачова С.І. Завідувач КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д. , посадова особа з питань ЦЗ КЗ «ДНЗ № 237» Батій В.В. Жовтень-листопад 2023 року
3.8. Здійснення заходів щодо вдосконалення навчально-матеріальної бази з цивільного захисту Начальник Управління освіти Логачова С.І. Завідувач КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д. Січень-квітень 2023 року
3..9. Формування заявок на функціональне навчання на курсах державної установи «Навчально-методичний центр цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Харківської області» у 2024 році Начальник Управління освіти Логачова С.І. Завідувач КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д. До 01.10.2023
4.Заходи з ЦЗ, які проводяться завідувачем КЗ «ДНЗ № 237» Полянською О.Д.
4.1. Збір керівного складу ЦЗ: підбиття підсумків ЦЗ в минулому році; завдання на наступний рік; підготовка пропозицій щодо доповнення положень про Управління їх функціями у сфері ЦЗ відповідно до завдань, визначених ст. 19 Кодексу цивільного захисту України для органів місцевого самоврядування Начальник Управління освіти Логачова С.І., посадова особа з питань ЦЗ Управління освіти Дольнікова о.О. Завідувач КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д. , посадова особа з питань ЦЗ КЗ «ДНЗ № 237» Батій В.В Грудень 2023 року
4.2. Наради, семінари з керівним складом ЦЗ закладів освіти Начальник Управління освіти Логачова С.І., посадова особа з питань ЦЗ Управління освіти Дольнікова О.О. Завідувач КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д. , посадова особа з питань ЦЗ КЗ «ДНЗ № 237» Батій В.В 1 раз на квартал
4.3. Проведення протипожежних тренувань Начальник Управління освіти Логачова С.І., керівники закладів освіти Завідувач КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д. , учасники освітнього процесу Двічі на рік
4.4 Огляд куточків ЦЗ Посадова особа з питань ЦЗ Управління освіти Дольнікова о.О., посадові особи з питань ЦЗ закладів освіти Завідувач КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д. , учасники освітнього процесу Серпень 2023 року
5. Заходи із забезпечення пожежної та техногенної безпеки
5.1. Уточнення порядку інформаційної взаємодії чергових та диспетчерських служб під час виникнення (загрози виникнення) надзвичайних ситуацій Начальник Управління освіти Логачова С.І., інженер з охорони праці Злацька Л.О. Завідувач КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д. , посадова особа з питань ЦЗ КЗ «ДНЗ № 237» Батій В.В Протягом року
452. Перевірка протипожежного стану в закладі освіти комунальної форми власності. Контроль вжитих заходів щодо усунення порушень вимог пожежної та техногенної безпеки Начальник Управління освіти Логачова С.І., інженер з охорони праці Злацька Л.О. Завідувач КЗ «ДНЗ № 237» Полянська О.Д. , посадова особа з питань ЦЗ КЗ «ДНЗ № 237» Батій В.В Протягом року

У ЗДО проведена відповідна робота щодо виконання комплексу організаційно-технічних заходів для запобігання пожежам та створення умов для їх гасіння, а саме:

  • проведено технічне обслуговування вогнегасників;
  • перевірена справність технологічного обладнання та електроапаратури;
  • проведено технічне обстеження пожежних кранів у приміщенні ЗДО;
  • поновлено електропроводку, встановлені нові розетки;
  • проведені відповідні інструктажі, лекції, тестування з питань пожежної безпеки з працівниками закладу;
/Files/images/image001111.jpg/Files/images/Без названия.jpg

/Files/images/image084.jpg

Поради батькам щодо збереження життя і здоров’я дітей:

- кожна дитина має усвідомлювати, що немає більшої цінності, ніж життя, має бути впевненою, що її люблять і цінують;

- дитина має знати, що у неї є права. Так само, як право дихати, вона має право захищати своє тіло, свої думки, свої погляди;

- дитина не повинна боятись. Страх - поганий помічник у ситуаціях, коли треба діяти рішуче і швидко;

- не можна виховувати у дитини сліпе підкорення авторитету дорослого або виробляти у неї автоматичні звички. Дії дитини мають бути свідомими і розумними, а дорослі повинні заохочувати прояви дитячої ініціативи;

- дитина має довіряти близьким дорослим - батькам, вихователям - і, не вагаючись, розповідати їм про будь-яку пригоду; дитина має бути певною, що близькі зрозуміють та допоможуть;

- у розмовах з дитиною не може бути заборонених тем;

- діти мають бути певні: ніхто не каратиме їх за відмову розмовляти з незнайомими людьми. У ситуації, коли дорослі проявляють настирливість чи агресивність, діти мають право брехати, кричати, тікати, здіймати паніку, робити все, що вважають за потрібне, аби залишитися неушкодженими;

- дитина має знати, що інтимні частини тіла належать лише їй, і у відсутності батьків та вихователів ніхто без дозволу дитини не має права їх оглядати, а тим більше - торкатися. Навіть під час медичних оглядів у дошкільних навчальних закладах поруч з дитиною має бути вихователь.

Варто зважати на те, що безпека - це не просто сума засвоєних знань, а стиль життя, вміння адекватно поводитися в різних ситуаціях. Адже опинитися в екстремальній ситуації дитина може зовсім несподівано, тоді, коли близького дорослого, який захистив би її, немає поруч.

ІГРОВІ ВПРАВИ З ПІДГОТОВКИ ДО ДІЙ ПІД ЧАС ПОЖЕЖІ

Найкраще навчити дитину орієнтуватися в складних ситуаціях можуть лише батьки своїм власним прикладом .А особливо плідним буде таке навчання, коли воно відбуватиметься разом з дітьми у формі гри.

Якщо у вашій квартирі (в багатоповерховому будинку, на останніх поверхах) сталася пожежа, слід прийняти ряд заходів, які допоможуть вибратися назовні неушкодженими. Наведені нижче вправи допомагають навчитися таким заходам.

1. Вправа зі скачування з ліжка.

Якщо ви прокинулися від шуму пожежі або запаху диму, не сідайте в ліжку, а скотіться з нього прямо на підлогу. Якщо ви сядете в ліжку, ви можете вдихнути дим, в якому можуть бути отруйні гази.

2. Вправа з переміщення поповзом.

Проберіться поповзом по підлозі під хмарою диму до дверей вашої спальної кімнати. Так ви уникните отруєння димом.

3. Вправи з визначення, чи є пожежа за дверима, і захисту від диму.

Досягнувши дверей, не відкривайте їх, так як за ними може бути вогонь. Обережно доторкніться до дверей або ручки (якщо вона нижче рівня диму) тильною стороною долоні. ( можуть задати справедливе запитання: «Навіщо це робити таким способом?» Відповідь: тильною - більш чутливою - стороною долоні безпечніше й ефективніше можна визначити температуру дверей та ручки. Якщо за дверима пожежа - температура висока.) Якщо двері не гарячі, ви можете їх обережно відкрити. Якщо двері гарячі, не відкривайте їх, а закупорьте щілину під дверима, щоб запобігти подальшому проникнення диму, повертайтеся поповзом у глибину кімнати і приймайте заходи з порятунку.

4. Вправа з затримки дихання і відкривання вікна.

Відкрийте вікно. Можливо, доведеться зробити вдих і затримати дихання, ставши на ноги в диму, щоб відкрити вікно. Рекомендується скоротити до мінімуму час, протягом якого ви знаходитесь в диму, тому перед тим як піднятися, щоб відкрити вікно, слід зробити глибокий вдих. Потім піднятися, відкрити ручки вікна, знову присісти навпочіпки і глибоко вдихнути, а потім, відкривши вікно, висунутися з нього і закричати: «ДОПОМОЖІТЬ! ПОЖЕЖА! »

Якщо, стоячи біля вікна, ви задихаєтеся від диму, знову сядьте навпочіпки і глибоко вдихніть. Потім знову, висунувшись з вікна, кличте на допомогу, намагаючись привернути до себе увагу.

5. Вправа з виходу з палаючої квартири.

Якщо можна відкрити двері вашої спальні, виберіться з неї на четвереньках і закрийте за собою двері. Пересуваючись на четвереньках, щоб залишатися нижче рівня диму, прямуйте з вашої квартири до виходу. Дайте знати всім у квартирі про пожежу, але не піддавайте себе при цьому ризику. Якщо через пожежу ви не можете вийти з квартири, поверніться в свою кімнату і виконуйте дії, описані в завданні 4. Ви обов'язково повинні закривати за собою всі двері, через які проходите.

6. Вправа з переміщення телефону і викликом пожежної команди.

Як тільки ситуація стане досить безпечною, щоб подзвонити, викличте пожежну команду. Якщо ви не можете вибратися в безпечне місце, можливо, ви зможете поставити наявний у вашій квартирі телефон на підлогу і набрати «101», щоб викликати пожежну команду. Це можна зробити лише за умови, що ви не піддастеся ризику: за зачиненими дверима, які обгороджують вас від вогню, і лежачи на підлозі, нижче рівня диму. Відтренуйте відповідну ситуацію з дзвінком диспетчеру:

1. Адреса?

2. Об'єкт? (Де пожежа, наприклад: у дитсадку, в квартирі, на складі і т.д.)

3. Що горить? (Що конкретно горить у квартирі або деінде….)

4. Номер будинку?

5. Номер корпусу?

6. Номер під'їзду?

7. Номер квартири? 8. Який поверх? Скільки поверхів у будинку?

9. Код? (Для входу в під'їзд.) 10. Чи є небезпека для людей?

11. Прізвище?

12. Телефон?

7. Вправа з безпечного покидання квартири через вікно (в будинку, що має малу поверховість)

У разі відсутності іншого шляху порятунку, покидайте приміщення через вікно. Якщо вікно знаходиться на висоті другого поверху, викиньте подушки і матрац вниз і, якщо під руками немає міцної мотузки, зробіть «канат», зв'язавши за кінці постільну білизну. Спускайтеся по ньому вниз. Це допоможе або пом'якшити ваше падіння з вікна, або опуститися ближче до землі. Маленьким дітям не рекомендується самим зв'язувати канат з білизни, оскільки, якщо він розв'яжеться, дитина ризикує в результаті падіння отримати серйозні травми. Канат повинні зробити дорослі або старші за віком діти. Він повинен бути зв'язаний дуже міцно і надійно закріплений, бажано як можна ближче до вікна. Не стрибайте з вікна, а звісьте спочатку ноги і, розвернувшись, опустіться повністю на руках, тримаючись за підвіконня. Потім розтисніть руки і стрибайте на подушки або матрац. Якомога швидше повідомте про пожежу сусідів, щоб вони зателефонували в пожежну охорону, або ж самі скористайтеся найближчим таксофоном або мобільним телефоном.

8. Вправа з герметизації приміщення.

Якщо дим і полум'я не дозволяють тобі вийти назовні, закрий двері і заткни рушниками або простирадлами всі щілини і отвори. Це запобігатиме потраплянню диму в кімнату, де ти знаходишся.

9. Вправа з гасіння на собі або на комусь палаючого одягу

Учні повинні усвідомити: багато осіб при пожежі отримують серйозні опіки через те, що на них загоряється одяг.

Що потрібно робити з людиною в цьому випадку:

- зупинити його ( біганина і паніка в цьому випадку не допоможуть, а будь-який рух повітря або вітер ще більше розпалять полум'я і воно швидше пошириться по одягу);

-повалити на землю або на підлогу ( постарайтеся поставити йому підніжку - коли людина перебуває у вертикальному положенні, вогонь, рухаючись вгору, наближається до обличчя);

-катати його по землі або по підлозі, так як це гасе полум'я;

Якщо поблизу є шматок щільної (краще вологої) тканини – накиньте його на палаючу людину. Це припинить доступ кисню. Коли полум'я буде загашено, виклич "швидку допомогу» і почни охолоджувати опіки водою. Не можна знімати ніякі предмети одягу, які прилипли до ураженого місця потерпілого.

Якщо скласти ці три простих дії разом, їх можна сформулювати так: ЗУПИНИТИ, ПОВАЛИТИ, КАТАТИ.

Виберіть напарника і повправляйтесь у виконанні дій «зупинити, повалити, катати». Можна вправлятися і поодинці, уявивши, що одяг загорівся на вас.

/Files/images/fire00017.gif

НА ДОПОМОГУ БАТЬКАМ!

/Files/images/Публикация3.jpg

/Files/images/2.jpg

/Files/images/045.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 6904

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.